Prom! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Rosalie Cloo - WaarBenJij.nu Prom! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Rosalie Cloo - WaarBenJij.nu

Prom!

Door: Rosalie Cloo

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

09 Mei 2012 | Verenigde Staten, Nashville

Gister was het dan eindelijk zo ver! Het moment waar ik volgens mij al die tien maand (of langer) naar uitgekeken heb; PROM! Het moment waar iedere Amerikaanse tiener van droomt naar uitkijkt en dan ook belachelijk over de top mee gaat.
Het begon gister ochtend met vroeg opstaan, natuurlijk hardstikke enthousiast en zenuwachtig, ontbijten en klaarmaken zodat Nikki (mijn tante) mijn haar kon doen. Voor mijn haar had ik gekozen voor een "updo" met vlechten aan de zijkant van mijn hoofd naar achter lopend naar een knot. Ik was er heel erg blij mee en dat moest ook wel want het duurde tenminste een uur om mijn haar te doen. Daarna moest ik mijn make-up doen en mij in mijn jurk wurmen zodat we foto's konden maken. Na de foto's gemaakt te hebben met de familie gingen we naar mijn vriendin Rachel's huis. Daar kreeg ik van de ouders een hele mooie licht roze corsage. Daar gingen we natuurlijk nog veel meer foto's maken waarna wij naar het Washington State Lake toegingen. Daar waren Melanie, Sydney, Sara, Amy, en dates om groep foto's te maken. Volgens mij hebben we in totaal wel een dik half uur foto's gemaakt. Maar het was absoluut de moeite waard want wij hadden ook heel veel moeite gedaan om er zo mooi uit te zien. Toen eindelijk afscheid genomen van de ouders en zijn we naar Fairview gegaan om te eten bij Ravenelli's. We hadden een ontzettend leuke ober en het eten was erg goed. Het was misschien niet zo "fancy" als St. Louis maar het was erg leuk en volgens mij had iedereen een geweldige tijd!
Eenmaal aangekomen bij de school waren er twee tribunes met een groen tapijt voor de ingang geplaats. We moesten over het tapijt lopen om naar binnen te gaan en iedereen begon voor ons te klappen en onze mooie jurken te bewonderen. Het was bijzonder om te zien en ik had er nog niet eerder van gehoord. Het voelde alsof je een superster was. We moesten naar binnen door een hele grote kauwgom automaat en daar aangekomen waren we in een Candy Land beland. Het thema van de avond was "Sweet Soiree" en zo zag het er dan ook uit. Het was prachtig met allemaal mooie kleuren en zo luxe. Alle Seniors werden echt verwend. Je kon haast niet geloven dat we in een gym waren. Er werden je drankjes en snoepgoed aangeboden en je kon foto's laten maken in een photobooth. De muziek was geweldig en iedereen zag er zo mooi uit. Het was een van de beste avonden van mijn leven.
Maar het was nog niet over, na Prom was er natuurlijk Post-Prom. Dit is om te verkomen dat tieners gaan drinken en rijden waardoor er ongelukken komen. We werden dan ook in de school vastgehouden tot 5.30 uur de volgende dag. We moesten na prom dus gauw omkleden en terug gaan naar de andere gym waar het er ook super uitzag. Er was een volleybal veld, opblaas luchtkastelen waarin je games moest spelen. Veel eten, nog een andere photobooth, Wii games en nog zo veel meer. Iedereen die naar Post-Prom kwam kreeg een t-shirt en een welkomscadeau. Ik kreeg een Victoria Secret Parfum, een kampeer afwas set (ja mama was daar erg blij mee) en een badhanddoek. Hoe ze er bij komen, geen idee, maar het was wel grappig. Ook gingen ze veel prijzen verloten met het spel Head-Or-Tails (je gooit een munt op en waar het op land gaat door naar de volgende ronde) en er was een loting game. Ik heb een hele luxe zonnebril gewonnen, en het volgende wat ik gewonnen heb ga je nooit raden; een koelkast! Een koelkast? Ja, zo'n koud ding waar je eten in stopt. Dat was een van de grootste prijzen dus ik was wel heel erg blij. Maar dat kan ik dus nooit mee naar huis nemen. Nu moet ik dus verzinnen wat ik met mijn koelkast ga doen. Maar dat maakt niet uit, want het was echt een top nacht. Ook kwam er een hypnotiseur. Het was eng omdat het zo echt was. Maar de mensen die gehyptoniseerd werden waren echt hillarious! Ook mensen in het publiek die moe waren werden per ongeluk ook gehypnotiseerd en deden mee met de instructies die de hypnotiseur gaf. Het ging van autorijden (doen alsof) tot een "vodoo" (gewone knuffel) pop volgen waarbij ze een dans deden tot op elkaar reageren of zelfs toen ze weer gewoon waren vastzitten op de stoel. Je kan het haast niet geloven dat het echt is, maar dat is het dus wel. En de mensen die gehypnotiseerd waren konden dan ook niks meer herinneren.
Al met al was het dus een geweldige tijd en ik snap waarom het zo'n "big deal" is hier in Amerika en het was zoveel beter, mooier en geweldiger dan dat ik gedacht had. Ik heb de nacht door gedanst en gewoon zo'n super tijd gehad. Ik weet zeker dat ik deze nacht nooit meer zal vergeten!

  • 09 Mei 2012 - 16:34

    Eza:

    Wat ben je toch geweldig! Ik lach echt hard om die amerikanen. Wie verzint dat nou, post-prom! En ik wil je koelkast wel hebben! Mijne vriest opeens of ontdooit weer..
    Liefs

  • 09 Mei 2012 - 18:27

    Jannet:

    Rosalie, zo te lezen heb je een geweldige Prom gehad'. Ik ben benieuwd naar je foto's. Ik wens je nog een hele fijne laatste weken. Geniet er nog even van.

  • 23 Mei 2012 - 06:51

    Dina:

    Dag lieve Rosalie,

    Veel dank voor de uitnodiging voor je diploma-uitreiking. Nu heb ik 27 mei al iets, dus het lukt me niet om aanwezig te zijn ;-)
    Veel plezier de laatste weken van je verblijf!!
    liefs
    Dina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

the USA

Een highschool year in Amerika!

Recente Reisverslagen:

13 November 2012

Take me home, home is wherever I belong with you

19 Juni 2012

Roadtrip!

02 Juni 2012

Verassing!

24 Mei 2012

Drukker dan ooit

09 Mei 2012

Prom!
Rosalie

Jong en enthousiast! Ik geniet graag van de kleine dingen in het leven en mijn vrienden en familie om mij heen. Ik kan de reis-vibe niet weerstaan en kan ook niet wachten om mijn nieuwe avontuur te beginnen.

Actief sinds 11 April 2011
Verslag gelezen: 703
Totaal aantal bezoekers 28734

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 05 Juli 2015

Stage Aruba

06 Augustus 2011 - 14 Juni 2012

the USA

Landen bezocht: